torsdag 18 mars 2010

Thank you for the music

Visst, så är det. Hur jag än vrider och vänder på det är det musik jag vill ägna fritiden åt. Eller snarare sång för att vara mer specifik. Jo, gärna ett språk till, en skrivarkurs, kanske smyckeskurs (jag har ett presentkort där och typ 20 till på andra roliga grejer)men om jag måste välja och det måste jag eftersom tiden inte finns till allt så får det bli masik som Hedda Fredrika säger. Hon heter så numer för mig eftersom Fredrika är hennes tredjenamn och så fint, så fint.
Jag sjunger varje kväll för lilla Hedda Fredrika. Sång efter sång. Eller samma sång gång på gång. Jag hoppas hon minns det med glädje. Att det är något hon med ett leende, en liten skak på huvet, berättar för sina kompisar när blir 20 år. Stackars mamma, hon bara sjöng och sjöng tills jag somnade.
Men lilla Hedda, jag gör det så gärna. Jag blir lugn, du blir lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar