fredag 5 mars 2010

Det här med att skriva

Emellanåt tycker jag att jag kan räknas till en skribent i världsklass. Emellanåt inte. Som bloggskribent är jag en medelmåtta. Både vad gäller skrivfrekvensen och stilistiken. Det är också en av anledningarna till att jag tidigare inte velat blogga. Jag är oerhört känslig för dåliga texter. Särskilt mina egna. Vissa av mina inlägg är rent usla. Det beror på att jag ofta behöver läsa igenom texterna både en och två gånger. Och det gör jag sällan när jag bloggar.

Läste om en journalist som påstod att han aldrig ändrat i en text. Sina egna alltså. Jag håller det för otroligt och mig har det definitivt aldrig hänt. Jag ber om ursäkt för dålig svenska. Och hänvisar till mina texter i Stockholms Tidningen och Aktuellt i Politiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar