tisdag 1 december 2009

World Aids Day och Tänd ett ljus för cancern

I dag är det dagen då vi tänker extra på dem som gått bort i AIDS. Men också på dem som gått bort eller lever i skuggan av cancersjukdom. Jag kände inte till den senare Tänd tre ljus för cancern. Men tänder gärna de ljusen i kväll när jag kommer hem. Jag har tidigare snuddat lite vid hur otorligt berörd och rörd jag blev över lilla Victors öde, den starkaste stjärnan. I dag känner jag mig extra gråtmild och kan knappt gå in på hans mammas blogg. Tänker på och längtar så efter Hedda. Vill ha en riktig mysstund med henne när jag kommer hem. Men så vet jag att det mest blir tjat och gnat. Hon är så jäkla envis. Men hon ska få gå ner i källaren och kika efter gråsuggor, hon ska få läsa lite bokka-bokka innan jag lagar maten, hon ska få plocka fram alla blöjor hon vill och byta på alla dockor och nallar hon vill. Och så får jag väl sitta i en stund och köra tåget runt runt på tågbanan. Bara hon är min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar