tisdag 29 december 2009

Toaletten är så roooolig

och pussel är så tråååkigt. Verkar Hedda tycka. Varför skulle hon annars springa skytteltrafik fram och tillbaka till toaletten med pusselbitarna från mormors fina julklappspussel. Själv satt jag i godan ro vid datorn och tyckte att Hedda lekte himla fint själv för en gångs skull.
"Såja", hörde jag plötsligt. Såg lite så där lite över kanten på datorn att Hedda stod vid toaletten med handen på spolknappen.
"Såja".
Ja, ha, så där ja! Där for alla pusselbitarna ner i Solnas avloppssystem.
"Förstår du vad du har gjort, Hedda" försökte jag. Nu har du förstört mormors fina julklappspussel.
Hedda bara log.
Och Mats så att det är lika bra att sluta. Hon hajar inte. Men det tror jag visst att hon gör. Hon tycker bara att det är så roligt att spola ner saker i toan. Så enkelt är det.
Jag blir galen.

1 kommentar:

  1. Pussel ÄR tråkigt. Jag är med Hedda och Mats i den här frågan./L.

    SvaraRadera