söndag 13 december 2009

Tar en paus från tacktal

Ja, i förra inlägget tackade jag en del personer för olika saker. Jag återkommer till den delen vid ett senare tillfälle. Håll utkik. Kanske du själv kommer med på min tack-lista:-)
Nu vill jag i stället skriva om att jag varit på Luciakonsert i Berwaldhallen i dag. Åh, helt underbart, välbehövligt, helande att få sitta ner, sluta ögonen, luta sig tillbaka och lyssna på den där allra högsta tonen i Gläns över sjö och strand. Eller helt oväntat digga loss till Anders Wijkmarks orkester. Vilka ess. Otraditionell jul- och luciakonsert måste jag säga. Och bara två stackare svimmade av typ 150 sångare.
När jag kom till Solna beställde jag två pizzor på vår lokala pub. Tog en öl och läste DN (som vi tyvärr inte har just nu, i stället har vi SvD. och det är inte bra. Den har mycket sämre familjesidor, mycket sämre dödsannonser.)
Medan ölen rann ner i strupen och jag metodiskt gick igenom samtliga DN´s delar lyssnade jag på Michael Jackson, titelspåret till Fame, Alphaville, I´ll survive. 70- och 80-talsmusik är ju bara bäst.

1 kommentar:

  1. tack för att du är den du är! den beskäftiga

    SvaraRadera