onsdag 27 januari 2010

Nya jobbet

Då är jag på plats på nya jobbet. Journalist javisst. Rakt in i produktionen. Tre jobb direkt. Men det är lika bra att sätta i gång. Och veckan började verkligen bra. Hedda hade den goda smaken att bli sjuk under natten mot måndagen. Jättebra start på ny vecka på nytt jobb. Sambon rusade i väg till tåget och jag låssades som att Hedda inte alls var sjuk. Men när hon hellre bad om vatten än välling och tittade bedjande med sina blanka ögon på mig insåg jag: dagmamman med radar som en ja fladdermus tar fram tempen så fort hon stängt dörren om mig. Här gällde att förebygga. Mer eller mindre tvångstempade avkomman, kollade klockan, ringde ICE (In case of emergency) som snabbt kastade sig av tåget innan det började rulla. nu är han hemma för tredje dagen. Och i dag ska jag intervjua kommunals avgående ordförande Ylva Thörn. Det är kul att vara journalist igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar