tisdag 5 januari 2010

För vilken gång i ordningen

Nu ska jag inte lämna ut min sambo Mats på något vis. Tänkte bara berätta att jag fram till för fem minuter sedan trodde att jag var bjuden på sen lunch/tidig middag hos en kompis i stan. Mats och jag stod i full beredskap för denna stora händelse. Finfint med bjudkäk för oss som är utschasade intill medvetslöshetens gräns.

När jag sitter med datorn för att kolla min finansiella status hör jag hur Mats ringer upp kompisen. Bara för att kolla av vad det blir för mat. "Jag är jättehungrig", säger Mats förväntansfullt. Saliven rinner till även på mig.
"I dag? Nä, men det är ju i morgon. Vi har ingen mat i dag, hör jag vännen C säga med skratt i rösten.

Saliven torkar på en sekund och jag tittar på Mats. För vilken gång i ordningen, tänker jag. Om det inte är fel tågtider, fel tvättid, saker som försvinner fast de står mitt framför ögonen på honom så är det alltså fel middagsdag.
Jag är besviken. Djupt besviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar