söndag 2 maj 2010

Lena hade rätt

Den senaste veckan har jag köpt två par jeans. Först köpte jag storlek 33. Tyckte de såg rätt lagom ut när jag höll dem framför mig. Provade orkade jag förstås inte. Gör jag aldrig nu förtiden. Hinner inte. Bättre handla hem och lämna tillbaka. I bland känner jag mig så rik när jag lämnat tillbaka hälften av kläderna jag köpt. Nåväl, paret 33 visade sig vara dels stretch, dels för stora! Bytte nästa dag till 32, drog bort lappen och drog på mig dem. Hmmm, lite stora dom med. MEn nu var det ju försent. Efter några dagar hängde de liksom, och fick såna där fula veck här och där. I förrgår köpte jag ytterligare ett par, storlek 31. Jaha, vad händer, även de veckar sig, hänger, alltså, har jag rasat i vikt på en dag eller så. Eller så är det modellen det är fel på. Jag får återgå till kedjan L och skippa klädjätten. OCh - sluta handla. Vi har en del dubbelhyror att betala.
Kom att tänka på min kompis Lena från grundskolan. Gud, vad kul vi hade åt hennes tighta, stretchjeans, typ leggings. Fan, hon var ju 25 år före sin tid. Förlåt Lena, du hade rätt.

1 kommentar:

  1. Hahaha.... Du vad jag också har tänkt på Lenas stretchjeans hahaha....
    Ewa

    SvaraRadera