tisdag 18 maj 2010

Det blev en 50-öring

I går började jag en del av mitt nya liv. Eller kanske efter frukost ska jag tillägga. GI-metoden ska prövas men det förstår ingen på jobbet så det fick bli knäckebröd. Men inte blev jag knäckt av det utan revanscherade mig på lunchen med idel GI-vänlig mat. Rostbiff, keso, grönsaker och nötter. Lite schizofrent känns det. SOm gammal van viktväktare är ju typ nötter bannlyst. Alldeles för fett. Och avokado ska vi inte tala om. Viktväktare gör korstecknet. Men jag tillber nu GI-guden. vÄrre var det på kvällen när jag skulle iväg på smyckestillverkningskurs. Snabbmat - och tyvärr även mackor - är liksom själva antitesen till GI-mat. Irrade runt på odengatan, irrade var ordet, snurrig av hunger och så fick det bli en banan i alla fall. Just banan är ju en frukt som varken är särskilt viktväktarvänlig eller GI-vänlig. Men det var ju första dagen.
På kvällen gav mig själv affirmationer - mitt halsband var riktigt snyggt. Och i morse handlade jag på Konsum, stressade genom portmonnän och letade efter en 50-öring, tog en krona i stället och tänkte vänta på växel. Men så tänkte jag, va fan, varför ska jag stressa så jäkligt. La tillbaka kronan och letade rätt på 50-öringen.
Bra där Annika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar