fredag 20 november 2009

Min stora kärlek!

Förlåt Mats, men i dag är det Uffe som gäller. Ulf Lundell fyller 60 år. Gud så gubbigt. Har inte gått på en konsert på fem, sex år. Men va fan, alla dessa låtar. Och dessa böcker. Jack har jag väl läst fyra, fem gånger. Killen som introducerade Lundell för mig gick omkring och bar på Jack i byxfickan, sprang i fatt en tjej på gatan och undrade om de inte kunde bli i hop. En gång sprang en kille i fatt mig på SLussen och undrade om jag hade pojkvän. Jag undrade om han hade Jack i bakfickan.

En av de första sånger Hedda lärde sig utantill var refrängen till Snart kommer änglarna att landa. Jag kämpade och kämpade och till sist satt den. I går sa hon: Inte den, om plattan Evangeline.
- Änglarna, i stället.
Men då menade hon Jag ska fånga en ängel med Ted Gärdestad. Hennes nya favorit. Tidigare var det "mamma masik". Nu är det "Heddas masik":-)

Nu ser jag fram emot Skavlan nästa vecka. Då dyker en annan kärlek upp: Thåström. Jag kan nästan inte vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar