torsdag 5 november 2009

Ja, då kör jag nu då! Jag är just på språng och ska hämta min lilla tjej hos dagmamman. Hon ska få sina nya byxblöjor. Var just nere i centrum och bytte storlek. Alltså jag fattar inte. Jag står där varje gång och kliar mig i huvudet. Hmm få se nu: vilken storlek har hon nu? 10-14 kg eller 13-20 kg? Studerar noga pojken på paketet. Känner jag igen honom? Eller kanske jag ska kolla hur djuren på blöjorna ser ut. Nä, minns inte dem heller. I går var jag säker på att jag skulle ta 13-20 kg. Två timmar senare fick jag revidera mitt inköpt. Var hos Ulla på BVC och det visade sig att Hedda bara väger 13,4 kg. Alltså inte bara så där. Helt normalt. Men knappast något som föranleder inköp av de blöjor jag gjorde. Alltså, ner i dag, byta, tjejen i kassan undrade äcklat om jag öppnat paketet. JAaa, visst, eller hur?
Så, nu har vi rätt blöjor. Och nästa gång får jag väl ringa Ulla på BVC om råd. Hedda ville förresten att jag skulle berätta om Ulla på BVC hela natten. Berätta Ulla sa hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar