onsdag 17 februari 2010

Under täcket med Björn Ferry

Pasta Arrabbiata - no more. Vet inte vad aldrig mer det heter på Italienska. Vill inte veta. Natten efter att jag käkat de där jävla sardellspäckade pastan började magen värka, huvet dunka, febern stiga. Trots tre täcken, långärmad tröja och kofta, skakade jag av köld. Hela dagen efter. Men sov gjorde jag inte. Bara låg under täckena. Bytte rum i bland. Kanske var det inte Arrabbiatan. Hedda har ju varit magsjuk också men tyvärr kan jag i alla fall aldrig mer äta Arrabbiata. Precis som jag aldrig mer kan gå på en sanslöst mysig restaurang i trakterna av midsommarkransen. Blev magsjuk efter att ha ätit typ jättegod mat. Säkert inte deras fel. Men det går liksom inte att förknippa magsjuka och en viss restaurang eller mat. Det är kört.
Är hemma i dag också. Och tänk - Björn Ferry tog guld i går kväll. När jag och skakade under täcket. Nu ska jag bädda ner mig och spana in reprisen. Det är nästan ännu bättre än att se live. Nu när man vet att det går bra!!!

1 kommentar:

  1. Krya på dig! Nä, satsa på kända kort i framtiden...kåldolmar, biffar, palt - sånt som vi vet vad det är! KRAM.

    SvaraRadera