söndag 14 februari 2010

Bättre mat

För nästan precis ett år sedan bestämde jag mig för att ta tag i vikten. Efter förlossningen för nu nästan tre år sedan gick jag ner tio kilo första veckan. Sen - ingenting. 1,5 år senare fick det vara nog och jag lyckades på några månader med bättre mat gå ner åtta kilo till. Två mils cykling varje dag kan också ha bidragit. Och landade i alla fall under min gräns för BMI 25. Nu har jag tagit återfall i svullandet och börjar krypa uppåt igen. Nej, springa uppåt. Det går nämligen fort. Minns också att jag gick upp kraftigt i vikt förra gången jag jobbade på AiP (nära till Konsum och godiset). Men i morrn är det dags igen. Nu jävlar blir det inget godis. Ska även försöka äta bättre mat. Medelhavsmat verkar passa mig. I morgon ska jag göra Pasta Arrabiata. Och i kväll firar jag mitt nya jag med en grillbiff och ett glas rött:-) Nåväl, nu har jag outat mina ambitioner och tänker berätta hur det går.

1 kommentar:

  1. Åh, vad kul att höra att det är fler än jag!!! Jag har nämligen också beslutat mig för att ta tag i kosten - just i morgon!!! Har handlat nyttigt och ska försöka mig på ett löppass (om kroppen håller...). Vi kanske ska köra ihop? KRAM på dig! Lotta

    SvaraRadera