torsdag 4 februari 2010

Så lugnt och skönt i det vita

Bommersvik i vinterskrud. Skriver från ett grupp uppe i Milan. För er som inte är så bevandrad i de socialdemokratiska kretsarna; Bommersvik är kursgården med stort K. Här har det genom åren smitts planer, bastats, badats, dansats, hånglats, ätits, kursats, ja, allt man gör på ett sånt här fantastiskt ställe mitt i de sörmländska skogarna. Sjön Yngern som en fond. Nej, nu orkar jag inte vara poetisk, det var fest i går. Har jobbat i två och en halv dag nu dygnet runt. Skrivit, lyssnat, fotat. Men i går fick jag lön för mödan. Platsbrist gjorde att jag och några till fick kampera på Vibyslott - eller nått - cirka tio minuter härifrån (typ Södertälje). Alltså, rummet i vit träimitation, två meter hög, gnistrande snö utanför föntstret, Turinge kyrka en bit bort, upplyst i månskenet. Detta lugn, denna känsla av total lugn. Så vill jag ha det.
Och hörrni, ut och fota. Som min chef sa: där här får vi inte uppleva på tio år nu. Han har säkert rätt. Ett hav, vågor av snö. Och jag är så glad att jag köpte mina goretex-moonboos för 1000 spänn. Bättre köp har jag inte gjort på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar