tisdag 27 april 2010

Det bidde inte ens en tumme

Jaha, nähä, nu har man ju gjort en tjänsteman på bostadsföretaget glad i alla fall. Vaknade vid fyratiden i morse av att det knarrade en liten röst i huvuvdet: Och ni får hyra ut till juridisk person? Handläggaren på Bostad Direkts röst. Ja,ja, jag hade ju nämnt det för tjänstemannen hos vår värd men ja, ja, jag ringer väl. Just in case. Och nä, nä, det gick inte för sig. Nähänä, och det kunde ni liksom inte skrivit då i brevet där vi får tillåtelse att hyra ut. Uthyrning till juridisk person är icke tillåten. Det hade räckt bra det.

Nu var det inte just den här kvinnan som skrivit det brevet. Hon som gjort det har gått i pension. Men hon jag pratade med var ju tacksam. Hade som jag förstått det satt henne rejält på pottkanten om vi skickat in ett kontrakt för juridisk person. Kul att göra någon glad...

Nu ska jag mejla Bostad Direkt. Stackars människa där. Hon prövas hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar